انتخاب بهترین سینک ظرفشویی

انتخاب بهترین سینک ظرفشویی میتواند جلوه و جذابیت آشپزخانه شما را دوچندان کند. اما سؤال اینجاست، برای انتخاب بهترین سینک ظرفشویی چه نکاتی را رعایت کنیم؟ برای پاسخ به آن، مقاله زیر را تا انتها دنبال نمایید.

 

نکات مهم در انتخاب بهترین سینک ظرفشویی

برای اینکه بتوانیم یک سینک مناسب انتخاب کنید باید به نکات زیر توجه کنید:

1. با انواع جنس های مختلف سینک آشنا باشید.
2. محل قرارگیری لوله‌های فاضلاب در زیر سینک را در نظر بگیرید.
3. ابعاد محل قرارگیری سینک خود را بدانید.

 

انتخاب بهترین سینک ظرفشویی

 

انواع سینک های ظرفشویی

برای انتخاب بهترین سینک ظرفشویی اولین موردی که باید به آن توجه کنید جنس سینک است.
سینک‌ های ظرفشویی با متریال‌های مختلفی ساخته می‌شوند که هر کدام زیبایی خاصی دارند. به همین دلیل لازم است ابتدا با انواع جنس سینک آشنا شده تا بتوانید بهترین سینک ظرفشویی را انتخاب کنید.

 

سینک ظرفشویی استیل

سینک استیل پرکاربردترین و پرفروش ترین نوع سینک ظرف‌شویی است و به نحوی ارزان ترین مدل آن نیز به حساب می آید. این نوع سینک ها از استیل بدون آلیاژ تولید می شوند.
برای شست و شوی سینک استیل هرچند وقت یک بار از آب و صابون استفاده کنید. همچنین سرکه و جوش شیرین برای از بین بردن جرم سینک ظرف‌شویی استیل مناسب است.
سینک استیل دارای ۲ نوع براق و مات است. انتخاب آن به نوع سلیقه شما بستگی دارد.

 

سینک ظرف‌شویی شیشه ای

سینک شیشه‌ای نیز در دسته سینک های لوکس و مجلل قرار دارد. این نوع سینک را می توان با آب و صابون تمیز کرد. سرکه و شیشه پاک کن نیز برای تمیز کردن طولانی مدت سینک ظرف‌شویی شیشه ای مناسب خواهد بود.
قیمت این نوع سینک معمولاً بیشتر از سینک استیل است و دوام کمتری نسبت به نوع استیل دارد.

 

سینک ظرفشویی گرانیتی

سینک گرانیتی از گرانیت، مقداری رزین و مواد دیگری ساخته می‌شود. این سینک ظاهر زیبا و لوکسی داشته و استحکام بیشتری نسبت به نوع شیشه‌ای دارد. البته سینک گرانیتی نسبت به سایر سینک‌های ظرفشویی مقداری گرانتر است.
بهترین پاک کننده برای سینک های گرانیتی، استفاده از سرکه سفید است. سرکه سفید ماده ای طبیعی و بی خطر است که بهتر است هر چند وقت یک بار برای تمیز کردن سینک ظرف‌شویی خود از آن استفاده کنید.

 

روش‌های نصب سینک ظرفشویی

پس از اینکه جنس مورد نظر خود را برای سینک انتخاب کردید، باید به نحوه نصب آن توجه کنید.

 

سینک ظرفشویی توکار

در مدل توکار، روی کابینت را برش داده و سینک را دورن کابینت قرار می‌دهیم به طوری که تمامی سینک ظرفشویی درون کابینت قرار گرفته ولی لبه‌های آن قابل رویت و برجسته باشد.

 

سینک ظرفشویی روکار

روش نصب سینک روکار با توکار تفاوت چندانی ندارد. تنها تفاوت آنها در چارچوب است.  برای کابینت‌های چوبی سینک ظرفشویی روکار انتخاب بهتری است، زیرا آب به اطراف بخصوص پشت سینک نفوذ کرده و باعث خرابی کابینت می‌شود.

 

سینک ظرفشویی زیرکار

در نصب سینک زیرکار، سینک از زیر کابینت نصب می‌شود. این نوع نصب بیشتر برای کابینت‌های سنگی مناسب است.

 

 

نتیجه‌گیری

انتخاب سینک نیازمند تحقیق و توجه بسیاری است زیرا این محصول از مهمترین بخش‌های آشپزخانه محسوب میگردد. البته زیبایی ظاهری نیز اهمیت بسیاری دارد.

 

 

برای مشاوره و انتخاب بهترین سینک آشپزخانه با کارشناسان شرکت هومان در ارتباط باشید.

دیدگاه ها

error: محتوا محافظت شده است!